I'm Not Scared

English language

Published Nov. 27, 2017

ISBN:
9781782117155

View on Inventaire

5 stars (1 review)

I'm Not Scared (Italian: Io non ho paura) is a novel by Niccolò Ammaniti. It is the third novel published by Ammaniti.In 2003, director Gabriele Salvatores adapted the novel into a film of the same name. The novel is about a boy in a small Southern Italian town in 1978 who discovers that his father and the rest of the townspeople have kidnapped a boy from a wealthy Northern family. The story portrays the protagonist’s loss of childhood innocence and his transition to acting upon his own conscience, which leads him to go against his own father and the environment in which he grew up. The novel was originally published in Italian in 2001 and was first published in English in 2003. Ammaniti’s work received generally positive reviews from literary critics in both Italian and English language publications.

6 editions

Emozionante e davvero inquietante - Spannend und wirklich unheimlich

5 stars

Deutsche Version unten

Una storia davvero inquietante.

Il ragazzino Michele, nove anni, abitando in un paesino in campagna, mentre sta giocando con i amicǝ fa una scoperta paurosa: un'altro ragazzino che è sdraiato in un buco, sporco e non si muove. Michele non sa che il bambino è morto o vivo. E anche non sa che cosa deve fare. Gli adulti a cui vuole raccontarlo non l'ascoltano e sembrano comunque essere impagnati con le proprie manovre sinistre.

Michele fa la conclusione che il mondo è cattivo e lui stesso deve accudire all'affare. Ma non è un grande eroe che può risolvere ogni problema, bensì ancora un piccolo bambino che non ha un idea come trattare la situazione e che vuole semplicemente giocare con i amicǝ.

E è essatamente questo che fa la storia così emozionante e al tempo stesso inquietante. Noi viviamo la storia direttamente tra gli occhi di Michele …